Barn - Framtid

Alla är eller har någon gång varit ett barn. Vi föds, vi lever, vi får kanske egna barn, vi dör. Kretsloppet fungerar, allt är byggt på förnyelse.

När någon människa skadar ett barn, en av våra nya byggstenar som är helt oskyldiga och knappt vet vad livet är, ännu mindre döden, så vet jag inte hur saker hänger ihop.

Målet med livet varierar beroende på hur man är som individ. De flesta vill uppnå någon form av lycka, som mestadels är ett resultat av kärlek. Kärlek är någon som alla vill känna.

Ni förstår säkert att jag kom att tänka på detta p.ga lilla Engla. Ett oskyldigt barn som mötte ett grymt öde. Hela sverige sörjde och väldigt många tände ett ljus för henne. Det tycker jag är en fin gest, men hur ska detta hjälpa? Hur blir världen en bättre plats att leva på?

Varje dag dör hundratusentals barn, antagligen blir tusentals våldtagna och mördade. Hur kommer det sig att Engla kommer att bli ihågkommer, och andra barn som blir utsatta aldrig ens får en kram för att de lever. Ja, jag vet att Engla bara var ett barn, men det finns så många andra barn, och ingen av dem betyder mer eller mindre för mig. Men jag kan inte tända ett ljus för varje person som lider i världen, jag kan inte och jag vill inte! Hur ska ett ljus hjälpa? Det enda jag bidrar till är att jag konsumerar mer. Jag vill inte vara en del av detta.

Jag tycker att ni borde tänka om, öppna era ögon och försök att inse att ni inte är ensamma och att mycket händer bakom stängda dörrar och på platser ni aldrig komemr att besöka. Hur många barn i Kina, Brasilien, Indien, Usa m.m. möter Englas öde dagligen?

Jag vill göra något, men jag vet inte vad, ett inlägg på min blogg gör ingen skillnad, men alla kan ju göra något.

Må alla människor som gått samma öde, som Engla,  tillmötes vila i frid. <3
image57
Foto: Peter Mattsson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback